Lycka till i livet mina älskade valpar!

Hejsan!
I går lämnade Texas, Disco och Eragon lyan för sin resa med sina ägare i livet.
En tår trillade varje gång jag lämnade av en valp och det är lite tomt här nu!
Men som sagt, jag vet ju att nu är mina bebbar stora nog att utforska sina världar och sina liv, men det är HÅRT för mitt blödiga mamma hjärta!!!

Här är Marlene, Peter och Eragon som numera heter Trolle på heltid:

Tusen tack för de goda semlorna och vårens första tulpaner som står vackert på köks bordet, samt att ni underbara valde att köpa valp av mig och jag önskar er lycka till i livet tillsammans med Trolle!

Här är Catarina , Lennart och Disco:

Tusen tack för att ni valde att köpa valp av mig och väntade så länge på er valp!!!
Underbara är ni!!
Vi ses snart!

Här är familjen Graje med Texas:

Tusen tack goa ni att ni ville köpa Texas av mig och vi kommer att stötas mycket våra familjer( skrattar) i framtiden!
Vi ses snart!!!

Nu har vi bara Elliot kvar som söker ägare!
Han är helt underbar kille och full i fart!!!
Vill ni ha en fin valp med bra linjer så är Elliot ett själv klart val!!


Jag har under kvällen fått en kommentar på min blogg från någon som är feg nog att inte skriva ut sitt namn!

Det var att jag sålde våra fantastiskt Landseer för en krona och denna människa tyckte att jag var så hemsk att jag skickade i väg Jazz för en krona och att han inte var mer värd än så???

Hur f-n tänker denna människa?

JAG LÄMNADE HONOM GRATIS TILL MIN VÄN, därför att jag VILLE det!
1 krona var en SYMBOLISK summa!!!

Jag ville ge min vän och hennes familj en underbar, vacker och stabil hund, eftersom de förlorat sin bästa kompis i livet för ett tag sedan!
Jag ville ge Jazz ett fantastiskt liv hos min vän för jag VET att han får det bäst där!

JAG STÅR FÖR KOSTNADERNA FÖR HANS OPERATION därför att jag BRYR mig och älskar mina hundar!
Därför att det är MIN skyldighet som uppfödare att se till att hunden blir opererad och inte kostar hans nya ägare de pengarna!

Du människa som INTE änns kan skriva ut ditt namn, BÖR nog inte kolla på denna blogg mer!

För du verkar ju inte fatta att man kan antingen säljer valpen för att antagligen inte gå miste om pengar,låta valpköparen stå för kalaset med operationer, eftervård , mediciner etc eller som jag i detta fallet ge bort valpen och betala hans veterinär vård av kärlek till någon människa och hund man bryr sig om!

Jazz är lika mycket värd som alla andra av mina valpar eller hundar, men jag har inte tagit betalt för honom i form av tusen lappar utan en symbolisk 1 krona!!

Herregud, nu har jag surnat till ordentligt!
Jag brukar inte skriva skit på denna blogg, men att skriva ett fegt inlägg på bloggen och på detta sätt göra min gåva till något fel är så jävla illa!


Nu önskar jag er en underbar helg!!
Kram från Ninna med älskade hundar på LANDGOLD

Kommentarer
Postat av: Kar.

Hei Ninna.

Ja, man skal oppleve mye i denne "bransjen"

Om man velger å gi bort en valp i gave til venner så har vel ikke det noe med valpens verdi (les kroner) å gjøre. En valps verdi måles i alle gode år man får leve sammen med den.

Hilsen Kari.

2010-03-07 @ 08:39:59
URL: http://www.icikarma.no
Postat av: Nilla

Hej Ninna,



Jag tycker inte du ska bry dig i vad folk skriver. De skriver så bara för att provocera.



Kram!

2010-03-07 @ 09:29:20
Postat av: Kicki & Chilla

Hej vännen,

Trist med fegisar som ska kritisera men inte vågar stå för det genom att ge sig tillkänna. Vi som känner dig vet i alla fall att du gör ALLT för oss valpköpare OCH alla dina ljuvliga hundar. Du skulle aldrig kunna föda upp så fantastiska hundar ifall du inte var en fantastisk person. Skit i skitsnacket och fortsätt jobba som du gör och vara den du är. Miljoner kramar och svansviftningar från Kicki & Chilla.

2010-03-07 @ 12:45:56
URL: http://chillalandseer.zoomin.se
Postat av: Ulrika, Jörgen, Leo, Jack o Malte

Hej hej...

Lägg INTE din energi på folk som inte vet varken bakgrund till ditt agerande eller hur du är som människa.

Lägg din energi på din familj och dina härliga fyrbenta älsklingar som vi vet att Du alltid gör i vått och torrt.

Det är inte värt att slösa din värdefulla energi på sådant som denhär eller dessa människor inte kan förstå eller vill förstå.



KRAM

2010-03-07 @ 20:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0