LANDGOLD SOUND OF LUDWIG SVENSK CHAMPION!!!

YES!!! Där satt det cert som gjorde LANDGOLD SOUND OF LUDWIG till SE UCH!!!!
Jag är en mycket, mycket stolt uppfödar matte i dag!
GRATTIS till Ludwigs ägare Stina med man!!

Jag är stolt över att mina fina avels hundar/älsklingar har bringat fram dessa fantastiska hundar!!!

I går var det NATIONELL utställning i Göteborg och det gick även bra för
LANDGOLD SOUND OF LANDOLA "Vilda"!
Här är hennes resultat från i går:
1ÖKL 3 ÖKK Domare Åke Cronander
Kritiken:
Kraftfull mycket bra huvud och uttryck, tillräcklig hals välkroppad men för lång i länden blir aninen lågställd
Jag är super stolt över henne och ett stort Grattis till Vildas ägare!!!
Tack för att ni ställer och visar henne så fint!
Det ligger ett jätte jobb i att ta fram en fin utställnings hund både före och efter en utställning.

Nu skall ni få se Ludwigs helg:
Vi börjar med Torsdagen och Nationella:

Torsdag 7 jan 2010

Domare Åke Cronander
1Ökl 1Ökk
Maskulin. Bra huvudform kunde ha mörkare och mindre öppna ögon. Bra nosparti. Tillräcklig hals. Bra framställ. Välkroppad men kunde ha en stramare överlinje. Lite brant i korset. Lätt underställd. Kunde röra sig med mer kraft och mer stabilitet i bakstället.

Fre 8 jan 2010 INT
Domare Blid von Schedvin B
1Ökl, 1Ökk, 1Ck, 1Bhkl, 1 Cert, 1 Cacib, 1BIM
Bra huvud och uttryck lite ljusa ögon. Bra hals. Bra proportioner på kroppen. Djup kropp. Lite trång front. Bra benstomme. Bra steg. Lite trång bak. Bra färger.
Här står han uppställd med matte Stina:

Jag måste säga att denna Trettonahelgen har varit helt fantastisk för kennel LANDGOLD i framgångar!!
Och jag är säker på att det kommer flera!!!

Nu till vad som händer här!
Bebbarna har gått upp ca 200 gr var och mår jätte gott!
Här är kort som är alldeles nytagna:


2 gos pojkar!!

Här är vi alla 8!!!


Ängla har det bra! Maten serveras direkt:


Nu säger vi här på LANDGOLD god helg!!!
Vi uppdatera mer i morgon och SUPER grattis Ludwig och Vilda med familjer för
er framgångsrika vecka!
Kram från Ninna med älskade hundar!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0