Kort och film i dag.

Herj på er!
Jag har/är dålig i förskyldning så denna helg jag har faktiskt inte orkat att ta så många kort.
I går fick MAGIC BLUES sina ägare och jag måste säga att Blues är hunden för dem!
BLUES kommer att heta Oskar när han blir stor kille och flyttar hem i från.
Här är kort på Blues och hans ägare Kirsten och Kjeld.

Välkommen till familjen LANDGOLD!

Jag kommer i håg den där känslan när man fick hålla sin valp i famnen för första  gången!!!
Här är när Mats håller Lillen första gången hemma hos hans uppfödare Nina:


Lillens mamma Heidi ville också vara med!
Kolla in detta kort, jag älskar att titta på det och se glädjen i min mans ögon över kärleken till sin hund!

Så här stor är han i dag 4 år senare:

Visst är han vacker vår " lille" store kille????

och så här mycket päls får man av vid en kamning( skrattar)
bara så att ni vet kära valpköpare vad ni ger er in på:


Jag älskar mina hundar, så lite borstning och trimning gör mig ingenting!
Det är en absolut underbar stund, när jag sätter mig tillsammans med den hund som skall gås igenom och bara ger den hunden min uppmärksamhet och mys i en borstning.

Jag är väldigt tacksam över min suveräna dammsugare!!
Tur är väll att det är bara ca 2 ggr/ år man får så här mycket päls i en kamnings stund!

Ja, nog med minnen från oss, nu åter till Magic kullen:

Här är kort från i går på några av valparna som jag hann att ta innan batterierna i kameran tog slut:
Här klurar Elliot den busige:

Här sitter Blues:

Här kollar Eragon hur vatten skålen smakar:

Här fajtas det:

Jazz har somnat efter en dag fylld med bus:

Lite filmer blev det också( ja det var före batterierna tog slut...):


Valparna var så härliga att det blev 2 filmer till:
Kolla in hur de arbetar med att bita av Robin hans sko:

Det gäller att man vet var man sätter ned sina fötter när det är valpar överallt!

När jag satte mig i lådan och filmade dem kom de fram och lekte med mig.
Leka med valpar innebär att man blir deras personliga bit boll!
En hund biter i knät, den andra i byxan, den tredje har hittat ryggen att bita på, man är attackerad av 8 små hajar,
det är helt underbart att få vara deras bit boll och JAG NJUTER av varje sekund jag får vara med dessa underbara perfekta små varelser!





Jag hoppas att ni tycker om det ni ser och njuter av filmerna lika mycket som jag gör!

Nu måste jag ge mina andra valpköpare en beodran!
Ni tror väll inte att jag har glömt er????
Kort och annat på ALLA hundar som kommer från LANDGOLD mottages med längtan!
SNÄLLA skicka mig kort!!!
Må gott och tack för att ni finns!
Kram från Ninna och vovvar på LANDGOLD kennel!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0