En svår dag....

I dag har det varit en av mina mörkaste dagar som uppfödare och hund ägare.
Att äga hund är alltid svårt när man tar till sig en vuxen individ som haft det svårt före den kom till mig...

Så var det med Betty.
Hon hade inte haft det lätt och detta gjorde att hon hade svårt att vara i flock och vara en normal hund. Hon ville bara vara med mig och hade svårt att finna sig i att andra hundar också skulle ha min uppmärksamhet.
Jag jobbade hårt med henne, men under en tid här har hon förändrats och blivit aggressiv mot mina andra hundar. Och tyvärr även börjat att markera mot mina barn.

I dag kom det jag inte ville skulle hända och fick bägaren att rinna över.
Hon gav sig än en gång på vår Aimee`och skadade henne så svårt att vi fick uppsöka veterinär.
Aimee fick sys och har åter fått skador som vi hoppas skall läka, men tyvärr är inte den prognosen något vidare eftersom det är samma ben som Betty bet henne i när hon väntade sina valpar i april.

Jag gråter när jag skriver detta, för jag älskade verkligen Betty ,men tog beslutet att låta henne somna in i eftermiddag.
Hon var en mycket vacker varelse som älskade att pussas, mysa och bara få vara i min famn....
Jag kunde inte hjälpa henne med det mentala, hur mycket kunskap och kärlek jag än hade!

DET GICK EN LITEN ÄNGEL   KRING VÅRT HUS

HON BAR EN BOLL I SIN MUN VILKET UNDERBART LAND I EN DRÖM

VI KAN SPRINGA BORT NÅNSTANS     DU O JA

BARA VARA VI TVÅ  INTET  NÅN KAN OSS NÅ I EN DRÖM

Betty! Matte älskar dig nu och för alltid!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!

Våra tankar är hos er!!

Det är bara att ringa om du behöver!! // kramar Chevy Åsa Tomas med resten

2009-09-06 @ 23:36:47
Postat av: pernilla

glöm inte bort att du har verkligen gjort allt du har kunnat för denna tjej. Det är inte lätt att ta över en vuxen hund som har haft det tufft och det mentala kan man tyvärr inte alla gånger rå på.Du har ingen anledning att känna dig misslyckad, du gav henne kärlek och uppmärksamhet och hon hade ett bra hundliv hos er. Kram Tänker på er. Pernilla & CO

2009-09-07 @ 06:50:30
Postat av: Marie o Urkho

Vet hur hemsk du har det min vän! Inget man vill uppleva som hundägare. Men jag förstår ditt beslut för jag har sått inför samma.

Sorgen avtar men man glömmer aldrig.



Tänker på er!

Kramar Marie

2009-09-07 @ 09:28:48
URL: http://www.horby.nu/ahlman
Postat av: Malin

Vi tänker på dig Ninna..

Många kramar Malin & Gibson..

2009-09-07 @ 09:34:28
Postat av: Ulrika, Jörgen, Leo, Jack och Malte

Du har gjort allt vad Du har kunnat för denna hund. Betty har under denna korta men underbara tid hon haft hos Er älskat Dig och din familj mer än vad hon gjorde där hon var innan. Hon har fått kärlek och trygghet, dessvärre kunde hon inte kämpa emot de saker hon fick uppleva innan. Betty är för evigt Dig tacksam - det är bara det att hon visade det så fel och andra hundar kom i kläm.



Vi håller alla tummar för att Aimee blir bra igen.

Och Betty sitter nu i hundhimlen och håller koll på Er för alltid.



Kram Ulrika m vovvar

2009-09-07 @ 19:18:44
URL: http://hundarnas-blogg.blogspot.com
Postat av: Annica

Hej

Jag har inte ord att säga om detta, men lider otroligt med dej.

Många kramar Annica

2009-09-09 @ 07:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0