Ytterligare en Sound of är fri!

Hejsan!
Har inte skrivit på ett tag, men det har inte hänt så mycket här på hund fronten så jag har inte haft något att skriva om....
Men nu har jag lite roliga saker att berätta.

LANDGOLD SOUND OF MAYA har HD A ED 0, alltså fri och detta är jag mycket, mycket lycklig för.
Lilla Maya mår bara bra och jag hoppas att få snart kort från henne.
Har precis pratat med hennes ägare och de har berättat om hur väl hon fungerar som familjehund och på deras äventyr.
Det är ALLTID roligt att få information och kort från alla "mina" bebbar det vet ni!
Oavsett om de lyckas eller inte lyckas i utställningsringarna eftersom alla hundar är 100% underbara sällskaps hundar och våra älskade "bebbar"!

Grattis Mayas ägare till det lyckade HD/ED reslutatet! Jag är mycket, mycket glad för detta!

Ängla har nu gått in i löp och om ca 9-10 dagar bör parning vara ok mellan Lillen och Ängla. Jag meddelar under valpsidorna när jag vet om det blivit valpar i hennes mage eller inte!
Håll tummarna för oss!

Aimee´har nu blivit Robins på riktigt. Vi har skrivit papper jag och Robin precis som man skall göra, fast Robin är en familjemedlem. Det är viktigt för Robin att veta att Aimee´är hans även på papper, så jag skrev så klart över Aimee`precis som vi pratat om sedan den dagen hon blev pensionerad från avel.
Men så klart stannar hon för alltid hemma hos oss här på kenneln. Hon är ju vår mormor och älskade hund som är så duktig på att prägla valparna! En sådan tik är viktig att ha i en kennel.

Picasso har nu åkt hem till sin familj och de berättade att han hade gråtit HELA natten till igår! Klart som spad, för han har ju inte sovit ensam här...
Både han och Aimee`har legat tillsammans i Robins rum i en bia bädd. Det såg för hel festligt ut, 2 st stora hundar i en BIA bädd! Snacka om att de kan göra sig så små, så små!!!
Snart är det dax för hans utställnings debut på Valputställningen i Malmö. Det skall bli så intressant att se vad en domare tycker om honom!

Önskar er en trevlig dag och ha det gott!
Kram från Ninna med vovvar

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Stort grattis till härliga Rtg resultaten!!

Vi håller nu tummarna att det blir valpar hos er!!

Chevy skickar nospussar till mamma Ängla// kramar vi här uppe i norr

2009-10-22 @ 11:46:46
URL: http://kransbackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0