PICASSO BIR VALP!!

Hejsan!
Jag svävar på moln av stolthet!
I dag klarade Picasso av sin utställnings debut med bravur!
Han var som alla andra unghundar när man kommer in i en stor hall med en massa andra hundar- helt exalterad till en början. Men vi lät honom vara en stund och sedan íntroducerade vi honom i ringen. Både jag och Robin tog några varv med honom så han fick känna av golvet och stämningen inne i ringen. Ett måste med en hund som aldrig har varit utsatt för detta förr.
Detta gick jätte bra och efter det kunde han till och med vila en stund före utställningen började.

Picasso fick detta utlåtande av Domare Yvonne Brink:
Valpklass 6-9 1pris 1hp BIR VALP Sydskånska kennel klubben 2009-11-08
Substansfull mask huvud, välburna öron, bra ögonfärg, ngt röda ögon kanter som stör uttrycket ngt.
Bra nosparti, vacker topline, bra kropp och förbröst, bra benstomme och vinklar. Raka och fina ben, rör sig mkt bra till alla delar.

Det är sällan jag läst ett så bra domar protokoll och jag är så stolt över Picasso i dag!

Jag ser ljust på framtiden med denne vackra pojke!

Vi hade ingen kamera med oss som vanligt men kortet ovan är ju nytaget.
Jag tackar Picassos familj för att jag fick låna honom i dag och njuta av denna händelse!
Vi vill också tacka Vilda för fars dags hälsningen!
Ni är UNDERBARA!!!!
Massor med kramar från en trött men mycket lycklig Ninna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättekul!!!

2009-11-08 @ 21:06:46
Postat av: Camilla

Vilket härligt kort. Han har så skön min. :)

2009-11-13 @ 20:42:58
URL: http://toffersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0