Social träning för hundar och husfolk!

Hej mina vänner!

I dag har vi varit på Kulturens dag här i Hörby och naturligtvis drog jag med mig Lillen och Betty på detta!
Det var fantastiskt! Även jag behöver social tränas i mellan åt kan jag lova!
Jag var lite orolig hur Betty skulle ta detta att vara bland mycket folk, men hon var ko lugn och blev kelad med hela tiden! Men hög musik, mycket folk i rörelse rörde henne inte i ryggen alls! Hon är underbar!
Landseer gör succe`vart man än tar dem och detta var en liten försmak av helgens kommande klapp och kel av främlingar!
Här är lite kort från i dag:

Här är Lillen när vi är på väg ned till Hörby! Snacka om att denna hund vet att han är KING!!!!
¨
Robin med vår älskade Betty, Mats står med Lillen

Lillen talar om för Hörby att han vill att matte kommer NU!!!!
De gjorde succè och var väldigt omtalade! Folk kom fram efter att andra hade berätttat om dem och ville klappa! Det tyckte ju hundarna om lovar! Lillen njuter ju som alltid över uppmärksamhet!
Lillen blev fotat av en massa människor och jag hoppas att detta gör att man kanske får fler köpare av rasen!

I helgen skall vi promota vår vackra ras på Ribersborg inne i Malmö på Sydskånska kennel klubbens årliga hundens dag!
Alla ni som vill komma och hjälpa till är hjärtligt välkomna! E-maila el ring mig så jag vet om ni kommer!
Vi skall vara där från den 21 maj till den 24 maj. Jag är tacksam för all hjälp vi kan få!
Vi har nu under 14 dagar suttit och tagit ut material som vi fått till oss om Landseer hunden och klippt och klistrat i hop ett bra kollage på vad Landseer hunden kan användas för!
Jag hoppas på så sätt få fler att öppna ögonen för vår vackra och underbara ras!

Nu skall jag sova för i morgon skall Lillen para Hesslecox*s AnnaBell igen och sedan skall vi hämta hem Ängla från Maud och Andrew!
Mer info kommer snart om detta!
Kram Ninna





Kommentarer
Postat av: Marie o Urkho

Ett mycket fint och mysigt kort på Lillen i bilen. Han ser verkligen ut som Kingen!! Ha ha ha...



Kramar

2009-05-20 @ 20:26:23
URL: http://www.horby.nu/ahlman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0