Lång promenad...

Hejsan! I dag bestämde jag och Robin att vi skulle ta en break från bajsande valpar och gå en promenad enbart med Ängla och Betty.
De flickorna behöver ju också vår uppmärksamhet i bland och deras matte är i ett stort behov att MOTION!!!!
Sagt och gjort, vi packade ned vatten flaskor och kameran, plånboken och en skål i hund väskan.
Denna fick Ängla äran att bära i dag och det gjorde hon alldeles utmärkt ,fast det var hennes första gång reagerade hon inte ett dugg på att behöva bära något på ryggen!
Så här såg det ut:

Hon är duktig våran tjej! Här är hon med Robin vid kopplet!

Vi traskade ca 6 km som det blir ned till Hörby och på 45 min var vi nere.
Betty undrade lite vad vi sysslade med eftersom så långt hemifrån har hon inte varit.
Hon var så trött på slutet att hon bara lunkade i maklig takt men hon tyckte om att vara med det såg vi!
Betty behöver att bygga upp sina muskler och motion i promenader är bra..
Här är vid vatten paus:

Flickorna fick vatten och sitta en stund i skuggan eftersom det nästan var 26 gr ute så måste man vattna av dem fast det bara rörde sig om 6 km.
Väl nere i Hörby så blev de belönade med en glass.
Vi har också så klart myst med grabbarna i dag:

Calvin ville sitta i mitt knä medens HUGOBOSS sprang runt i vardagsrummet och lekte med allt!

T.ex Mats socka...

Till slut vågade sig Calvin i väg från mitt knä eftersom det som HugoBoss
gjorde var ju mycket roligare att göra än att sitta i mitt knä...

Som att busa på mattan...

Här kissar HUGOBOSS....

Ok, var det jag som gjorde den olyckan undrar HUGOBOSS??
Nää, inte jag för jag skall på nya äventyr, hinner inte stanna och ta reda på det...

Där borta vid soffan finns ju en skön, kul snubbe att leka me...

Vänta på mig sa Calvin och de två lekte vidare!
Nu sover de små älskade monstren för kvällen. De har varit ute nästan hela dagen och lekt med sin mammas svans, sina leksaker och allt annat hyss de kan komma på...
Vi har fått fina kort från LANDGOLD FAMOUS BUICK el Baby Boy som han heter nu:

Här är Baby Boy med sin ägare Lisette. De bor i LOS ANGELES i USA.

Här är Baby Boy med sitt mys pys djur... Han ser lite trött ut här..

Ok, vad har lill killen fått här?? Undrar om han hittade det han sökte?
Tack så hemskt mycket Lisette och Brad för korten!
I dag är jag alldeles för trött för att sitta och översätta till engelska!
No englisch today!

Tack för alla goa hälsningar på gästboken vänner!!!
Jag hoppas verkligen att jag får se många LANDGOLDARE på vår Landseer träff den 1 aug!
Kram Ninna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0