Landseer gjorde succe´på Hundens dag!

Hej vänner!
Torsdag och fredag 21-22 maj var jag med Lillen och Betty samt med Impala med sin fodervärd Pernilla och HUGOBOSS alias Picasso med sin matte och husse!
 De gjorde succe`kan jag tala om! Man får ju informera om rasen och visa folket hur de ser ut.
Det gäller att man har läst på ordentligt och det är så roligt att få berätta och informera!
På Torsdagen var det varmt och ett härligt väder och vi hade mycket folk som kom och ville hälsa på våra vackra hundar.
De flesta har ju aldrig varken sett eller hört talas om våra vackra Landseer hundar som är så underbara!
Jag hade med mig Betty, Lillen och Picasso på torsdagen och Picasso fick många klappar och kel!
Vi hade skrivit ut en folder och ett papper på oss alla uppfödare som är anslutna till Svenska Landseer klubben. Så att folk själva får välja var de vill köpa sin valp. Jag tycker att det är viktigt att alla får vara med och dela på kakan!
Här är lite foton från torsdagen:

Vatten måste en liten grabb få!

Här sitter liten!

Vår monter med vår hemma gjorda skylt!

Vi provade också på att låta Lillen dra sulky och det gick riktigt bra! Så bra att vi kommer att fortsätta med detta!

Vi fick låna denna sulky och sele från  en NewFounland kennel! Tack för det!

Lillen uppställd, visst är han vacker?
Tack så mycket Jessica och Conaln att ni kom in med Picasso!

På torsdagen var det lite sämre väder, men vi hade endå folk som trotsade kylan och blåsten och kom för hälsa på våra underbara hundar:

Här blåser det frisk och det var kyligt!
Pernilla som är Impalas fodervärd med hennes dotter My kom och hjälpte oss denna dag så att det fnns en valp denna dag med att titta på!

Impala myser!

Betty i närbild.

Mats sitter och myser!

En skön kicka spanar ut på folket!

Lillen och Impala står vid tältet!
Betty sitter fint:

Det var ett mycket bra arrangemang som vanligt som Sydskånska kennel klubben hade ordnat.
Vi fick låna tält och vi fick fika biljetter samt även fri bils biljett så vi kunde stå där.
Vi kommer att stå där nästa år också så anmäl redan nu intresse! Det är viktigt för vår ras att vi syns i olika sammanhang! Och att hundarna blir vana att vistas på detta sätt är också ett pluss.
Jag tar i mot all hjälp jag kan få.
Tusen tack Pernilla och My för att ni kom och hjälpte mig denna dag!!!

Jag pratade också med Nöffe uppfödarna som var där på Torsdagen och jag skall dra igång en vatten kurs här hos oss i Hörby för alla som är intresserade hör av er!
Vi behöver vara minst 5 ekipage för att det skall gå!
Alla åldrar är välkomna!

Så till den stora frågan som jag har fått här.
Det blev ingen parning mellan Ängla och Andrew denna gång.
Vi planerar att försöka igen när hon löper i slutet av oktober.
Lyckas det då blir det valpar här i dec och lev i början av februari 2010.
Ni som inte vill eller kan vänta på denna kombination hör av er så hjälper jag er till andra uppfödare som skall ha el har valpar!
Lillen är ju parad med Hesslecox*s AnnaBell och det är en bra kombination! Inavels grad 0,8%.
Här är ett kort på AnnaBell:

Hon bor på BlåRosens kennel som finns under mina länkar!
Vi håller tummarna här att det skall gå bra och att de får många vackra friska valpar!
Som sagt, är ni intresserade av denna kombinnation finns jag naturligtvis även för er 24h/dygn och ni får vara med på allt som jag drar igång för mina valpköpare!
Lillen valpar är ju även mina "ungar"!
Nu tackar jag för i dag och kram på er!



Kommentarer
Postat av: Landaria´s Kennel

Ser att ni haft härligt på hundensdagar..

Synd att det finns inte sådan här tror jag.

Jaså va den bild du har valt på mej hihi. Glömde vad jag har skickat för mer än 1 år sen=)

Bra att du visa upp Landseer så de får se hur fin och undeerbara Landseer är =)

Bra jobbat Pernilla! Kraam

2009-05-27 @ 09:28:18
URL: http://www.landarias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0