Att vara uppfödare och glädje!

Hejsan!
I lördags i Hässleholm blev LANDGOLD SOUND OF LANDOLA" Vilda" UKL 1 UKk 1!
Jag är så stolt så jag håller på att spricka!!!
Grattis Eskild och Ann-Christin till er vackra flickas seger!!!
Här är ett vackert kort:

Här är Vilda uppställd.
Paret som ni skymtar i bakrunden är Ludwigs matte och husse samt Ludwig!
 
Vilda

Att vara uppfödare är ett hårt liv för änns själ och hjärta!
I dag ringde Malin som äger Sound Of Gibson och berättade att Gibbe är sjuk!
Han har antagligen drabbats av ett fästingburet virus och de har inte fått svaret på detta ännu.
Men tårarna sprutade på mig!! Jag lider när mina "ungar" är sjuka.
Han kommer att bli bra förhoppningsvis med kortison så jag håller tummarna för detta!!
Snälla ni som har hundar!
ANVÄNDA FÄSTINGMEDEL på era hundar!!!!!
Landseer är väldigt känsliga mot fästingens bett och gift!!!
Om ni märker att era hundar beteer sig konstigt eller annorlunda under sommaren så kontakta veterinären omgående.
Ett fästingburet virus som Borelia eller Erlish sätter sig på hundens nervbanor och orsakar stelhet, muskel smärtor eller snedhet hos hunden samt feber. Behandlar man inte hunden så kan den dö.
Allt över 38 grader i temp hos en hund är hög feber.


Vi har ännu inte lyckats att få en parning mellan Ängla och Andrew, men Ängla är kvar hos Maud och Andrew och vi hoppas så att det blir en parning inom det snaraste!
Håll tummarna snälla!!!
Vi hade underbara dagar hos Maud och Andrew förra veckan, tusen tack för det Maud!
Vi lämnade kvar Ängla hos dem för vi var tvugna att fara hem på fredagen eftersom vi skulle spela med orkestern på lördagen.
Vi skall hämta hem Ängla på onsdag och då är hon förhoppningsvis parad med Andrew.
De passar väldigt bra i hop och är fullkomligt förälskade i varandra, men i bland är naturen konstig och det inte blir en parning fast hundarna är oerhört välvilliga mot varandra.
Blir det ingen parning denna gång provar vi i gen i höst.

Lillen har parat Hesslecox*s AnnaBell så nu håller vi tummarna att det blir valpar där i sommar!
Hesslecox*s AnneBell bor hos BlåRosens kennel som finns under mina länkar eller klicka här:
http://www.blarosens.webb.se/
Vid intresse av denna kull hör av er antingen till mig eller Ann-Britt på BlåRosens kennel.
Jag hoppas att det blir valpar för då kommer en av Lillens valpar att flytta hit till oss.
Sida om denna parning kommer att komma inom det snaraste på vår hemsida med mer info!

Vi har också fått en hälsning från Sound Of Mapex som har det härligt hos sina fantastiska ägare!
Här är kort på vår lilla goa dam:

Hon är så vacker så!

HUGOBOSS som numera heter Picasso har vi också fått kära kort från:

Här hjälper han till med trädgårds skötseln...

Att vara valp är härligt!!! Hallå! Finns det fisk här????

Tack för alla underbara foton! Jag tar tacksamt i mot foto och historier om alla mina "ungar" oavsett vad ni hittar på!!
Nu skall jag gå och lägga mig!
Kram på er!!!
Kram Ninna









Kommentarer
Postat av: Sandra&Busan

Grattis till utställningsresultaten! Gud vad Vilda är lik Busan. Dom är ju nästan kopior. Förutom att Vildas päls är mycket tjockare och finare. Men Busan börjar ju bli gammal dam så då får man bli lite tunnhårig ;)

2009-05-19 @ 21:07:15
URL: http://www.landseer-busan.se
Postat av: Åsa

Hej!

Stort grattis till härligt utställnings resultat!!



Bara en liten sak: va försiktig med fästingmedel prata med eran vet, vissa hundar tål inte medlen ( ej ras bundet)!!

2009-05-20 @ 16:05:55
URL: http://kransbackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0