Valpning i gång!

Hej! Nu har äntligen Aimee`börjat att sätta i gång med sin valpning.
Jag ville bara skriva detta och hon är pigg och mår bra. Eftersom hon börjat att sätta igång själv så behövde vi inte åka in till Malmö just nu.
Jag har tyvärr fått en inslag på bloggen angående Aimee`s skador i ett slagsmål mellan henne och Betty.
Detta hände för 1 veckan sedan på söndagen och Aimee`blev biten i sitt hö ben och nacke och jag åkte in med henne till Malmö djursjukhus.
Där blev hon sydd och fick stanna över natten pga av att hon var dräktig.
Hon har mått bra sedan hon kommit hem och det var ingen fara för valparna överhuvudtaget sade veterinären.
Hon har blivit nästan helt återställd och läker fint!
Hon har ätit penecillin mot ev infektioner och nu är hon återställd utom fara för både henne och valparna.
Vi hoppas nu på en fin valpning och jag kommer att skriva så fort det är klart angående valparna och hur älskade Aimee`mår.

Bettys skador är också läkta och hon mår jätte fint hon med!
Jag är mycket nöjd med Betty som anpassat sig väl in i vår flock!

Så här är det att hämta hem vuxna individer och tyvärr uppstod en makt possition i rang mellan Betty och Aimee`i vem som också bestämde. Detta var en olyckshändelse som jag inte kunde förutspå. De är trots allt djur!
Nu är det lugnt och tikarna kan umgås!
Av förklarliga skäl var det inget jag tyckte att alla skulle veta om, då det drabbade mig och hundarna hårt!

Det enda jag ville var att Aimee´skulle få valpa i fred och att de ev valpköparna skulle slippa vara oroliga inför just sina valpars välbefinnande.
Det har aldrig varit någon fara för valparnas hälsa el Aimee`s och ej heller Bettys. Vilket veterinären på Malmö djursjukhus kan intyga.
Nu skall jag åter in till Aimee`och jag hör av mig snart!
Kram Ninna

Kommentarer
Postat av: Per och Marina

Hej på er,



Va skönt att allt gått bra med hundarna och att valpningen är igång.



Vi väntar spänt och din blogg är just nu den mest besökta hemsidan på den här datorn!



Kramar



Marina och Per

2009-03-10 @ 22:44:00
Postat av: Maya och Matilda

Hej på er.

Lycka till nu och hör av dig när allt lugnat sig...

2009-03-11 @ 13:59:53
URL: http://www.arnarydsorma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0