Golden Boys är 3 dagar!

Hej! I dag är första milstolpen i de 2 Golden boys liv.
De är mycket mat friska och mycket livliga små krabater!
Jag har fått förfrågningar om man kan få komma och hälsa på osv.
Jag vill inte vara dum, men när valparna är så här små är de mycket infektions känsliga och man stör tiken när man håller på med valparna. Detta kan sluta med att hon helt enkelt blir för stressad och bara slutar att producera mjölk som är livs viktigt för valparna.
Vi uppfödare har en uppfattning om att efter 1 månad är valparna liv dugliga och då kan man efter ytterligare 2 veckor få komma och hälsa på sin valp.
Det är för att valparna skall ha lugn och ro, inte utsättas för bakterier och virus som kan tyvärr  i värsta fall döda valpen.
Detta vill inte jag och jag är strikt.

Det är för att jag är rädd om min tik, mina valpar och att man inte skall ha för stora förhoppningar fast man har blivit tilldelad en valp. Denna valp kan det visa sig vara sjuk och inte klara dessa första 4 veckorna.
Då är det bättre för er köpare att ni får träffa valpen den dagen jag anser att det inte skall vara någon fara!

Jag kommer att sätta in kort och berätta vikter och framgångar här på nätet och ni är varmt välkomna att ringa mig om det är något!
Efter att de är 4 veckor är ni välkomna att ringa mig så att vi kan boka en tid då ni kan komma och hälsa på valparna. Vid 4-6 veckors ålder vet jag mer om hur valparna är i sitt sätt och lynne.
Det är jätte viktigt att valpen blir rätt för köparen! Man kan inte bara tinga en valp pga av färg eller så. Det kan vara så att den valpen absolut inte är något för köparen och dess livsstil!
Det är viktigt för mig att valpen passar er och er livsstil! Detta vet jag inte förrän valpen fått växa på sig lite och visat sitt lynne.
Här är kort på LANDGOLD GOLDEN BOY HUGO BOSS 3 dagar:

Han bajsade på vårt säng överkast!!!

Hugo Boss väger i dag 3 dagar gammal 1047 gr

Här är LANDGOLD GOLDEN BOY CALVIN KLEIN


Calvin väger i dag 3 dagar gammal 1053 gr.

I vanliga fall brukar mina valpar väga runt 1 kg när de är en vecka!
Aimee`mår bara bra och hon är fantastisk!

I morgon skall Charlie och Betty till veterinären med var sina öron problem.
Charlie har tyvärr fått blod öra igen och Bettys skada har inte läkt riktigt bra så jag skall tillbaka och få vovvarna under vård.
Håll tummarna att de skall bli bra nu!

Charlie kommer att flytta till vår gitarrist i NINNAS. Han och Peder är bundisar och Charlie har varit där i helgen.
Jag lämnar över Challe i Peders vård pga av att mina hanar inte går bra i hop längre. Det är inget liv för varken Charlie eller Lillen att behöva ligga ensamna i var sin hall när de är inne.
Jag älskar mina hundar för mycket för att se på när en av hundarna inte får vara tillsammans och utlämnad!
Det skapar för mycket makt kamp  och spänningar här hemma mellan dem tyvärr.
Men jag vet att Charlie kommer att ha det bäst hos Peder.
Charlie flyttar i veckan.

Hoppas att ni tyckt om mina kort och jag sätter in ett ytterligare på pojkarna som jag tog i går!


Kram Ninna


Kommentarer
Postat av: Sandra&Busan

Sååå fina dom är!

2009-03-16 @ 08:00:54
URL: http://www.landseer-busan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0