Dagen före utställning

Hej! I dag har vi mobiliserat hemma! Lillen fick komma in i duschen ,ja ni som varit hemma hos oss vet att vi har en nackdel i detta hus och det är vårt pytte lilla badrum, Men så underbar hund som Lillen är  finner han sig i att matte säger sitt så sitter han, står när matte säger det och ruskar sig när matte säger det!
Jag har krypit omkring på golvet för att komma åt Lillens tassar och annat som man inte kom åt ståendes! Aj aj min stackars rygg! Vad jag önskar mig ett hundrum med dusch och annat bara i stående höjd!
Men jag kan väll fortsätta att drömma, för här kommer det inte att bli så iallafall!
Jag var lika blöt som Lillen var när det var färdigt! Men det gör absolut ingenting!! Tur att man är hund tokig!!!

Att föna Lillen med hår torken och trimma Lillen tar ca 2,5h! Tänk på det ni kära valpköpare!!! Fniss, det är värt det, jag lovar!
Vi gör alltid en föning med hårtorken först så att han är lagom torr och sedan kammar jag honom.
Det enda han inte är förtjust i är när jag kammar hans svans! Den skall jag bara låta bli tycker han!
Han försvinner så långt då i sitt ålandes på golvet! Men jag hänger efter!!!
Här är lite kort på hur högen blev:


Borstning av huvud!

Han är så snäll Lillen, matte drar och kammar och han bara ligger där!

Så här vacker blev han! Ja lite sido bild!
Nu har han sin puls tröja och haklapp på! Han tycker att det är så spännande eftersom han vet att när dessa tröjor och haklappen kommer fram då är det skoj på G!!!


Ok matte du får ta 1 kort!

Jaha nu skall hon göra bort mig inför hela svenska folket! Jag är ju snyggingen ,inte får du ta kort nu och förstöra mitt anseende!

Varför vi har på honom tröja och haklapp är ju för er som INTE har träffat Lillen, är för att han inte skall seckla ned sitt förbröst så mycket och vara fin till i morgon!
Håll tummarna för oss i morgon!
Kram Ninna

Kommentarer
Postat av: Maaria

Vill bara säga Lycka till idag Lillen :)

Jaa jag drömmer oxå ha duchrum som anpassat till hundar..När vi va på camping utanför Tvååker dom har hundduch det va toppen:) Ha en skön söndag..

Kram

2009-03-22 @ 11:16:46
URL: http://www.landarias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0