2 vackra gossar är födda!

Hejsan! Vi fick efter mycket om och men 2 vackra små tjocka gossar här på Landgold. Efter 3 dygn fick vi åka in med Aimee till Malmö Djursjukhus jag och Åsa( Impalas fodervärd). Hon hade då varit igång i 3 dygn och fick inte värkar trots att hon hade en vatten avgång kl: 00:10 natten mellan igår och i dag.
Veterinären bedömde då att Aimee behövde snittas och så blev fallet. Hon är också nu steriliserad och skall njuta av att vara mamma och sedan pensionär här på kenneln.
Att det bara var 2 gossar har heller ingenting att göra med bråket som var mellan henne och Betty. De  andra 5 som fanns vid det tidiga ultraljudet har helt enkelt blivit av någon anledning absorberat av henne i ett tidigt stadium som jag inte vill spekulera i eftersom vi inte vet varför.

Snittet hade inget att göra heller med bråket utan Aimee har blivit snittad en gång tidigare när hon skulle få Ö-kullen.
Då är det lätt att de även fler ggr kan råka ut för samma sak igen.
Jag skall ta kort på de 2 gossarna som  vägde 671 gr och 631 gr vid födseln. De har haft gott om plats och gott om näring för att bli så stabbiga gossar!
Aimee är lycklig och fullkomligt helt nöjd nu och de ligger i valplådan.
Jag tar kort på de små i kväll. Jag har nu varit vaken i 26h så jag behöver sova.
Återkommer med mer info sedan!
Tack alla vänner för ert stöd och jag är ledsen för de ev valpköpare som stod på min tik lista. Det finns ju chans att få en tik i parningen som kommer här i vår mellan Ängla och Roescoe`z Attracted Andrew eller så finns det planerade valpkullar hos Roescoe`z, Landarias, Cindylines etc.
Är ni intresserade att stå på den listan så hör av er annars kan jag med gott samvete rekommendera de andra uppfödarna här i Sverige!
Tusen tack Åsa för att du körde oss 2 ggr till Malmö och hem igen! Tack för att du finns!!!
Du är en sann vän!!!
Kram Ninna




Kommentarer
Postat av: Mira

Ååå grattis till bebbarna :-D

Många kramar här från mig till dig.

2009-03-12 @ 09:35:38
URL: http://jetsetstexas.se
Postat av: Landaria´s Kennel

GRATTIS till stora å fina grabbar som Aimee fick.. Skönt allt är över och hon har de 2 småttingar framför henne:)Hoppas att du har hunnit vila så du får tillbaka din kraft att ta hand om allt hundar å hemmet..Massor kramar från Maria

2009-03-12 @ 14:44:09
URL: http://www.landarias.se
Postat av: Kennel Rozcoez

Grattis o puss på dom små !

Jag får vänta ett tag till på valpar för Solei är tom. Det var säkert meningen för vi har så mycket annat på gång så jag känner mig lite lättad. Följ vår hemsida. Det kan kanske finnas något som kommer att passa ( fniss ) Kramar Pia

2009-03-12 @ 16:39:44
Postat av: Ulrika, Jörgen, Leo & Jack

GRATTIS TILL DE SMÅ MIRAKLERNA!



Skönt att allt e över nu för Aimée. Vilka dagar Du måste haft! Nya liv med nya äventyr..Suck, så underbart. KRAMAR FRÅN OSS

2009-03-12 @ 18:21:17
Postat av: Åsa

Tack själv, vi tenderar att fastna med varandra på våra utflykter och dygnspass är ju numera något som tillhör vardagen ;) Och så vill jag påpeka att han inte vägde 631 utan 634 g ju =)))

Dem små liven, foton kommer senare =) kram

2009-03-12 @ 18:53:42
URL: http://girax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0