Detta var roligt!

Hej på er! Vill bara dela med mig av 2 roliga saker som hänt här.
I helgen kom Mats som vanligt farandes med Linus, Pontus och ......Lillen på flaket!!
Jag trodde inte mina ögon när jag såg att även Lillen var med!
Här är kort på pajsarna:

Kolla!
Lillen älskar ju att vara med på saker och klart att även han skall åka kärra!

Han är makalös den hunden till att alltid finnas på plats!

Ser ni vad roligt de hade?

Vi har även börjat att träna mer intensivt med Betty.
Hon får springa bredvid cykeln 2 ggr/vecka nu och målet är 4 dagar per vecka.
Hon behöver ju träna upp hela sin kropp och när en hund som är fullvuxen springer bredvid någon som cyklar ett par km är det ingen fara för dem.
Vi har ju grus väg som vi tränar våra hundar på:

Fast hon aldrig gjort detta förut, fann hon sig snabbt och sprang bredvid Robin
som hon aldrig gjort något annat!
Hon och Robin har funnit varandra mer och mer, detta tycker jag är jätte roligt!

Här är starten för cykel turen igår kväll vid 21:00 då det svalnat av!
Även Ängla är ute på en tur varje dag och hon tycker också mycket om att springa på detta sätt!

Det är viktigt att ni inte cyklar långa sträckor med hundarna och inte på asfalt.
Det är också viktigt att hunden travar inte galloperar. Det måste ske på hundens vilja.
Gör aldrig så här med en hund som inte vuxit klart!

I morgon har vi vår början på vatten kursen och det finns fortfarande några platser kvar! Så tveka inte!
Ta med dig din hund och ett gott humör och kom hit för att ha skoj!!
Kostnad 300 kr för 8-10 ggr!

Kram Ninna

Kommentarer
Postat av: Ulrika, Jörgen, Leo & Jack

Ha,ha! Lillen e ju helt underbar! Tack för ett gott skratt.

Hoppas allt är bra med Er.

Kramar från oss

2009-06-02 @ 21:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0