Picasso

Hejsan!
I går var jag och min lille son Linus och hälsade på hos LANDGOLD GOLDEN BOY HUGO BOSS som numera heter Picasso.
Han var lika ljuvlig som den dagen han blev hämtade av sina goa ägare.
Här är lite foto på lill grabben!
Här vilar han ettt slag på deras terass:

Här med en äppel skrutt i sin fina bädd:

Närbild på lill kisen:

Han kunde även stå fint för mig när vi skulle ta kort:


Jag blev alldeles stum när jag såg honom efter 2 månader.
Det är nämligen så att Picasso är väldigt lik sin stora syster Mapex.
Han har många drag och utseende efter henne.
Tack för att jag fick komma och hälsa på i ert vackra hem!

Vi har fått de fina kritiken från SOUND OF LUDWIG s utställnings meriter från förra helgen.
De lyder:
Lördag nationella utst i Visby domare Assenmacher-Feyel H
Good size, broad massive scull, well marked stop, black nose, dry lips! Eyes a bit light, good earcarriage, well built body, nice proportions, very good lines and angulations, good tail carriage, excellent colour, nice temperament. 1Ukl,1Ukk, 1Ck,1Bhkl,1Cert, 1Bir

Söndag internationella utst i Visby domare Yvonne Brink¨
Kraftfull huvud, bra prop. Välplac öron, ngt ljusa ögon. Kraftfull hals, välutv front. Bra benstomme kunde ha ngt mer knävink, ngt tåvid. Behöver få fastare armbåge och hasleder. Får inte bli tyngre. Välskött päls.
1Ukl, 1Ukk,1Hp
Vilken helg Ludwig och hans underbara ägare hade! Jag bara säger GRATTIS!!!!
Jag hoppas få kort också!

Gibbe mår jätte bra och han är ett charm troll. Lugn och mysig kille!
Han är snäll och väluppfostrad kille. Det enda han inte tycker om är att vara i hund gården. Men det beror nog på att han inte är van.
Vi måste ju skifta om här så några timmar får han tåla.

Lillens fukt eksem är inte bra alls och nu har Betty börjat fälla av all päls! Jag bara suckar uppgivet! Stor ide`att ställa på lördag känns det inte som! Men vi skall försöka att charma domaren endå!
Vi får se hur hon ser ut efter duschen i morgon em!
Har hon ingen päls kvar åker vi inte.
Nu får ni ha det gott och skicka mig gärna foton!!
Kram Ninna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0