Grattis LANDGOLD SOUND OF LANDOLA!!!!

Hejsan!
Vi är så super stolta här!
LANDGOLD SOUND OF LANDOLA " VILDA" har än en gång vunnit både nationell och internationell utställning!
Jag är så stolt över dig Vilda och din matte och husse!
SUPER GRATTIS!!!!
Så här löd bedömningen från  fredag på Tvååker nationella utställning:
Typ och helhetsutryck:  Utmärkt   För åldern bra huvud och uttryck Utm hals Ngt lågställd Ngt tung i fronten Ngt urfallande kors Välutvecklat bröstparti Goda vinklar, ben och tassar Rör sig ngt instabilt fram bra bak.  
UKL KK1 KV1 1 HP
Bedömningen från Internationella på lördagen i Tvååker löd så här:
Typ och helhetsutryck: Mycket god    Medelstor, feminin. Bra huvud och bett Ngt stora öron. Bra benstomme. Tillräckligt vinklad fram med bra förbröst o bröstdjup. Knappt vinklad bak. Rör sig med bra steg. Trångt bak.  
UKL KK1 KV1
Super , super grattis!
Kort kommer har jag blivit lovad!

Jag kom ju inte i väg. Dels för att när Betty var duschad så blev det en kal fläck på sidan av avfällning och dels behövdes jag hemma för att fixa med orkestern.
En viktig komponent till vårt ljud system gick sönder så vi var tvugna att lägga vårt krut där eftersom vi hade en spelning i går kväll med.
Men jag har bestämt att INGET, INGET skall störa Ronneby utställningen!
Då bör päls och Betty vara i utmärkt konditon!
Super grattis till Eskild, Ann-Christine och Vilda!
Gibbe mår jätte bra och är på busigt humör här hemma!
Här är lite kort från i dag när vi busade ute i trädgården:

Lite fler kort på Gibbe och mamma Aimee`

Här jagades det i trädgården!

Aimee`med Robin:

De bara älskar varndra de där två!

Föresten har Lillen och Mapex blivit fram röstade i en internet tävling till vackraste hundar!
Här är våra priser:

Och Mapex:

Roligt!

Jag är jätte nöjd över denna helgen i uppfödar synpunkt och jag är så stolt!
Kram Ninna


Kommentarer
Postat av: Malin Karlsson

Hahaha, Han ser helt slut ut Lilla Gibbe.

Tungan hänger som en slips på vartenda kort på han.

Tänk så mycket han har att sköta med alla "sina" flickor..

Vi syns på Fredag.

KRAM..

2009-07-13 @ 07:31:47
Postat av: Ulrika, Jörgen, Leo, Jack & Malte

GRATTIS!

Vad roligt.



Kram från oss

2009-07-13 @ 09:50:26
URL: http://hundarnas-blogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0