Lycka till Lilla Chevy!

Hejsan!
I dag har dagen då jag lite fasat för och sett fram i mot!
Dagen började med att vi åkte och veterinär besiktigade valparna. Alla valparna gick igenom med raka papper och mycket beröm från veterinären!
Vi gjorde en sista vägnings koll och Impala var störst med sina 10,5 kg, Lincon 9 kg, Corvette och Buick båda på 8 kg och Chevy på 7,55 kg.
Lincon fick också sin rabies och sitt pass inför hans hemresa den 10 februari då vi åker till hans nya hem i Aten i Grekland. Det skall bli spännande!

Vi hade bestämt att Impala skulle följa med sin fodervärd Åsa hem efter veterinär besöket, så vi skrev papper och sedan åkte de hem! Som jag bölade! Ungarna kom och höll om mig för mamma skall ju inte vara ledsen! men det är ju jag i ett nötskal! Impala kommer att få ett kort under tikar och Åsa har en egen blogg, där man kan följa henne och Impalas liv tillsammans! men som sagt kommer vi att träffas ofta, ofta!!!
Lycka nu till med henne Åsa, jag vet att du gör ett suveränt arbete! Och jag får ju träffa min flicka ofta eftersom hon tillhör min kennel!
 Sedan var det Chevys tur att åka , när hennes nya ägare Åsa , Tomas och Jeanette som har Kransbackens kennel i Dalarna kom för att hämta sin flicka vid 15:00.
Vi fikade lite och när Åsa tog upp sin flicka i knäet så såg jag den fullbordade lyckan i hennes sätt att njuta av Chevy!
Här sitter Jeanette, Chevy och Åsa vid vårt köksbord:



Titta så fin Chevy blev i sitt bling, bling halsband! Hon pussade så gott på Jeanette!
Det var så härligt att se!

Chevy och Åsa i köket!

Jag är alldeles säker på att Chevy kommer att ha ett MYCKET bra liv där uppe i Norr!
Lycka nu till mina älskade flickor i livet!!!
När de åkte ja då var jag igång och bölade IGEN!!!! Denna gång skakade ungarna på huvudet och suckade:- Ja, ja hon är sådan!!!

På Söndag är det Buicks tur att flytta och sedan får jag njuta av Lincon och Corvette nästa vecka bara de 2 i valplådan!
Jag kommer att vara där hela tiden tro mig!!!

Ängla sprang till Valplådan som hon alltid gör när hon varit ute och så kom hon in igen i köket och ut i sovrummet igen för att titta var hennes 2 valpar var??? Ja, där ser man att hundar visst vet var deras avkommor är! Corvette, Buick och Lincon fick en mycket längre di stund än vad de fått om alla varit där!
Men nu denna sista vecka skall inte valparna få dia för nu måste mjölken sina på Ängla! Men vi får ta det varsamt!
Hon älskar detta med valparna så jag vet att nästa gång hon får valpar så kommer det att bli bra!!!

Aimee`mår bara bra och vecka 8 skall hon ultraljudas för att vi skall se hur många bebbar där e där inne!
Ni som är intresserade, är välkomna att sätta upp er på vår valplista!

Nu får ni ha en underbar kväll!
Kram från


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Hittade hit genom Kransbackens gästbok.

Kan lova dej, att lilla Chevy kommer

att få det så bra, en hund kan ha det.

Bara det bästa ska hundarna ha :)

Åsa är helt underbar med sina hundar.

Lycka till med din nästa kull.

// Anna

2009-01-31 @ 17:51:58
URL: http://www.dreamstorms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0