Ett tårfyllt hejdå!

Hej på er vänner!
I Torsdags flyttade så Corvette och Lincon.
Jag och Impalas fodervärd Åsa åkte tidigt på morgonen för att få de sista stämplarna för att Lincon kunde få komma in i Grekland. Vi fick åka 8 mil extra för detta! Men nu har jag i allafall lärt mig att det är mer jobb att exportera än att ha valpköpare här i Sverige. Men det är en ynnest för mig att mina hundar kommer utomlands!

Vi gjorde ett stopp hos Annica och Cazzie i Norrköping för att valparna skulle äta och göra i från sig och jag får säga att Cazzie är mycket vacker tycker jag!
Jag kommer om allt ser bra ut med den damen använda henne till en kull här i LANDGOLD nästa år 2010.
Kommer att lägga ut info om henne när det börjar dra i hop sig. Till tänkt hane är redan klar.

Väl inne i Stockholm blev vi påkörda av en bilist, som inte kunde hålla avståndet fram.
Som tur var tog det inte bak i bilen där Corvette och Lincon var utan han hann att köra ut och det blev en buckla på höger sida.
Vi hade jätte bråttom till Arlanda och for i väg efter att ha fått klar väg!
Oj, vad uppskackade jag och Åsa blev! De kör som dårar i Stockholm!!!!
Sena var vi men vi hann i tid!

Vi stod på terminalen och som vanligt gör ju Landseer jätte succe`så Åsa lämnade ut mitt visit kort till hö och vänster! Jag var alldeles för uppriven för att bry mig om något annat än Lincon!
Konstandinos och hans kollega Cat kom och vi började checka in Lincon.
Allt gick bra och han somnade under kö tiden på golvet lille Lincon! De förundrades hur stabil och lugn han var, men mina bebbar brukar ju vara stabila och lugna hundar!
Här är lite kort!

Jag och Lincon säger hejdå! Me and Lincon sayes our god buy!

Åhm, jag kommer aldrig att glömma dig min älskling!
Oh, I will never forgett you my darling Lincon!

Tårarna sprutade på mig.....

Här är Konstandinos och hans medarbetare Cat som var Lincons följe ned till Lincons nya familj i Athen.
Here is the Konstandinos and his co-worker Cat. The brought Lincon to his new owners in Athen.

Lincon kom till Athen kl: 01:30 och mådde jätte bra vid ankomsten.
Han har funnit sig till rätta bra där nere i Aten!
Jag skall åka och hälsa på honom nästa år är det bestämt.

När vi lämnat av och checkat in Lincon så var det Corvettes tur att få träffa sina nya ägare. De bor i Nyköping och det var endå på vägen hem så vi åkte till Magnus och Lene!
Corvette var mycket pigg och lekte in sig direkt i sitt nya hem.
Jag lämnade henne med ett bra minne och en mycket lycklig liten familj!

Lene, Magnus och Corvette som numera heter Amira.
Jag önskar er all lycka och ta vara på lilla vid undret!

Nä vi väl var på hemväg utan valparna var det tomt och jag var fullkomligt slut!
Snön vräkte ned och vi köra långsamt hemåt!
Kl: 05:00 var jag hemma och Åsa som bor i Klippan var hemma 06:00!
Tusen tack Åsa för att du ställde upp och körde oss!
Nu skall jag mysa med ängla, Lillen, Aimee och Challe.
Det är tomt här hemma och jag får sova ut!!! Wow!
Men om 3 veckor kommer nästa kull så jag skall ta 3 veckors semester nu!
Kram och puss från Ninna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0