Bus i snön

Ängla är lite deppad över att hennes valpar nu inte bor här mer och har börjat fälla ganska mycket. Ett tecken på att hon är lite blues! För att liva upp henne får man hitta på lite roliga saker att göra som i dag var det perfekt att få vara ute och leka i snön!

Vi har ju fått enormt med snö för att vara här nere och i dag lekte ungarna med Lillen och Ängla ute i snön.
Har tagit lite kort på detta.
Som vanligt när man kommer med kameran blir det inte jätte lyckade kort när man skall ha alla på plats och sitta still. Men så är det att ha hundar på språng:

Här sitter mina söner Pontus och Tobias tillsammans med Lillen och Ängla.

Lillen han älskar att busa med ungarna.

Linus med en snöboll.

Ängla springer efter en snö boll.

Lillen han tittar på Linus som leker..
Aimee`ligger inne och jäser bara! Hon tycker att det är skönt att bara få sova och äta nu.

Jag har också fått kort från LANDGOLD SOUND OF PAISTE eller som hon heter Pia från Norge.

Där har de ju betydligt mer snö än vi har hos oss!
Undrar vad hon tittar på?
Och från brorsan Ludwig efter ett dopp i en bäck:

Detta var från i början av veckan då vi ingen snö hade här, tänk vad fort landskapet förändras så här på vintern!Man kan ju alltid visa kort på smutsiga, lyckliga hundar också!

Lilla Chevy ur Famous kullen har också med sin matte Åsas hjälp sänt mig detta kortet!:

Här busar hon med Mollgan som är en Springer Spaneil!
Chevy bor ju Kransbackens kennel i Dalarna.
Där har de MYCKET mer snö än vad vi har här nere!!!
Det är underbart att få kort och jag sätter in alla under respektive kullar!!
Nu får ni ha puss och kram från en lite förskyld Ninna med familj!

Kommentarer
Postat av: Christel och Herman

Hej på Er och ursäkta att jag inte hört av mig

förrän NU. Måste börja med att säga att hemsidan blev jätte fin. Förstår att det känns tomt nu när valparna har flyttat, ja även för Ängla så klart. Så det skall bli valpar igen, vad kul, även om det inte var efter ditt medgivande. Vad roligt att Impala skall få träna vattenarbete. Jag läääängtar redan till vatten säsongen. Melwin växer så det knakar, han har nu gått om Herman på höjden. Snö har även vi fått till hundarnas glädje. Melwin bor mer eller mindre ute på baksidan, älskar att busa och ligga i snön.

Ha det nu så gott så hör vi snart igen.



Kram Christel

2009-02-17 @ 15:15:08
URL: http://www.petrini.be
Postat av: Marie o Urkho

Alltid roligt att se när barn och hundar har roligt ihop. Visst kan man känna sig insnöad ibland här i Hörby. Ha ha ha...

Jag håller tummarna för att det ska gå bra för dom kommande valparna!



Kramar Marie o Urkho

2009-02-21 @ 14:11:06
URL: http://www.horby.nu/ahlman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0