En härlig dag!

Hejsan!
I dag har jag varit och besökt Picasso som ville ha lite hjälp att lära sig att kunna umgås med andra hundar.
I dag blev det hans mamma Aimee`som fick vara den hund som "triggade" honom att vara lite besvärlig mot sin ägare.

Picasso är som de flesta ungtuppar lite het och vill naturligtvis vara på hela tiden och inte kunde göra det som hans matte ville att han skulle göra i ett möte med en annan hund.

Om en hund inte lär sig hur ett ordentligt möte mellan hund och förare skall vara kan det bli olyckor både för hundarna och förarna.
Detta ordnade vi lätt måste jag säga och än en gång blev jag överaskad över hur lätt lärd en Landseer är när de arbetar!

Jag måste säga att det blev ett lyckat resultat och att Picassos ägare är mycket, mycket duktig med samarbetet med sin hund!!! De är ett team nu som jobbar framåt mot ett lyckat mål!
Är man bestämd men mjuk kan man få en Landseer till att göra precis som man vill!

Nu har hon och Picasso fått lite läxa till nästa gång vi ses och naturligtvis finns jag där ALLA mina valpköpare som vill ha hjälp eller råd! Bara ring mig!
Här är kort på Picasso:

Jag är mycket stolt över denna fantastiska 10 månaders kille!!

Jag har fått många fina julkort som jag vill tacka för:
Här kommer från Maud, Diva och lilla  BlåRosen`s Gabbi( som är Lillens dotter):


Och en julhälsning från vår egen LANDGOLD SOUND OF MAPEX med matte och husse:

Här är ett kort på henne ute:

Tusen tack Hannu och Anne!!
Hon är underbar Mapex!!

Vi har fått kort från min vän Adrienne med sina 7 st Berner Senner hundar:

Tusen, tusen tack för detta underbara kort!!! Må gott vännen!!

Ästher och Älsa( Lillens halv syster) med matte Annica har skickat detta vackra kort:

Tusen tusen tack, helt underbart kort!!!
Vilka skönheter!!

Jag har fått julkort från min vän Anette som föder upp ST Bernadshundar:

Helt underbart kort!
Detta är en lugn och magnefik hund!
Tusen tack!!

Chilla( LANDGOLD SOUND OF SHURE) med familj har skickat detta julkort:

Tusen tack för detta vackra kort älskade vänner!!!

Här kommer ett kort från BlåRosen`s Gnista som är Lillens dotter:

Lilla gumman har blivit stora damen nu!
Här är hon igen:

Helt underbar är lilla gumman!! God Jul på er!!!

Och sist men inte minst ett vackert julkort från Maud, Andy och Lady:

Tusen tack min vän och pussa på vackre Andy och goa underbara Lady!!!

Nu skall jag gå ut med mina vovvar och ni får ha en underbar kväll!!!!
Massor med kramar från Ninna med vovvar
SNART KOMMER TOMTEN....




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0