Stackars Gibbe och Lillen!

Jag har i dag fått kort från en mycket, mycket besvärad Gibbe!
Han har nämligen också råkat ut för fukteksem och fått svamp på ena tassen och så klart också då fått öroninflammation. Detta blir det ju alltid eftersom de kliar sig med en infekterad tass!
Ville bara lägga ut dessa bilder eftersom de är väldigt lika i sina trattar både Gibbe och Lillen som också har fukteksem och öroninflammation! Han har också tratt på huvudet ooch skäms för oss och sina tikar!!!
Jag kommer att raka ned Lillen efter Växsjö utställningen på de ställen som är värst och låta honom få läka ordentligt!

Skulle ni märka att era hundar slickar och inte ger sig sök upp veterinär så ni får bukt på det med en gång!
Tyvärr verkar eksemen öka nu eftersom det är fuktigt och mycket bakterier ute.
Så här ser de ut fader och son:

Lillen med sin tratt!


Gibson med sin tratt!
Krya på dig Gibbe!!!

I helgen, söndag kl: 13:00 kommer Vilda( LANDGOLD SOUND OF LANDOLA)med husse och ev matte och hälsar på. Vi skall ha utställnings träning och är ni intresserade av att vara med på vår träning här hos oss så bara ring och kom hit!
Jag delar gärna med mig av de tips jag kan!
Kram och god helg önskar jag er alla!!!


Kommentarer
Postat av: Marie o Urkho

Men stackars killar med sina stora trattar! =)

Vilket elände när dom blir sjuka dom små liven. Faktum är att Urkho också precis haft öroninflammation och slutade sin behandling förra veckan. Märkligt! Men som tur är ingen fukteksem!



Härliga bilder på killarna och visst är dom lika! Lite lika sin pappa/farfar också måste jag säga. =)



Urkho mår bra nu efter sin erlisch och det är SÅ skönt!



Ha det gott och kramar från oss!

2008-10-21 @ 23:17:04
URL: http://www.horby.nu/ahlman/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0