Mapex har flyttat!

Hej! I går var vi på utställningen i växsjö och Mapex ställdes av mig för sista gången.
Hon blev 1 junkl och 1 kk och Vilda blev 2:a med underbart bra kritik!
Grattis Eskild och Vilda.
Så här lät Mapex kritik från domaren:-
Korrekt bett. Passande stop, Väansatta öron. Bra hals och överlinje. Passande kropp och benstomme för ålder.
Normalt vinklad fram och bak. Välansatt svans. Rör sig bra från sidan. Lite trång och ostabilt fram och bak( beror på ålder). Bra päls och temperament. Domare var Pedersen Hans-Erik.
Jag hoppas på att få Vildas bedömning också skickad till mig så att ni kan läsa den här.
Men detta var Mapex 4:a utställning och 4 seger!
Så kom då stunden när Mapex nya ägare förväntansfulla kom!
Jag hade en stund tidigare gråtit och det kändes vemodigt att detta stora gryn inte längre skulle vara en av mina hundar. Fast min är hon ju endå eftersom jag är hennes uppfödare!
Maus och hennes väninna hade bjudit mig på en kkp kaffe och vi hade suttit och pratat en stund så jag kände mig lite bättre tillmots. Tack Maud för ditt stöd!!! Och tack Pia för goa kramar och fina ord!

Mapex följde med sina nya ägare snällt och jag såg hur mycket de är förtjusta i vår lilla flicka!
Hon tittade ett par gånger på mig och det kändes som att mitt hjärta höll på att förblöda! Men hon är så otorligt stark i sitt psyke och lugn i sig själv att det går bra detta!!!
Var rädda om min lilla flicka!!!

På kvällen var det medlems möte och vi var 15 st som hade det ganska mysigt!
Aimee`s dotter Önskvärda Ödda el Tyra som hon heter var där med sin matte och husse och jag fick gosa en stund med Tyra. En lite flicka men jätte vacker!!! Tack för att jag fick gosa!!!
Skicka mig gärna bilder allihopa på Sound Of kullen och Aimee`s andra valpar( hundar) är ni snälla!!!
Jag håller på med en ny hemsida och kommer att lägga in om utställningar och annat på den lite bättre!!!
Tack vänner att ni finns och tack för alla goa ord som jag fått!!!
Kram NInna

Kommentarer
Postat av: Kennel Rozcoez

Tack själv Ninna. Det var jätte trevligt att träffa er. Kram

2008-11-01 @ 18:17:06
URL: http://rozcoez.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0