I dag ...

I dag hämtade jag ut  Lillens championat diplom! Jag fick världens chock när det kostade 289 kr!
Jag är ganska besviken på att inte änns det kan få vara gratis för oss medlemmar i SKK!
ALLT kostar! Jag är medveten om att varför skall saker vara gratis? Men ett A2 med kopierad text som kostar 289 kr? Jag kan scanna in det för 3 kr!
Vi ställer ut våra hundar, betalar anmälningsavgifter, medlems avgifter och andra avgifter hela tiden till SKK och något kan väll organisationen ge bort gratis?
Jag har ju trots allt betalat för alla utställningar som han varit på, så att min hund skulle bli Svenska Champion!!!
Eller?

Jag är jätte glad för att min hane är Champion och jag vet att det är upp till mig att söka ett diplom, men 289 kr? Är inte det dyrt?

Har också fått en hälsning från Pia( LANDGOLD SOUND OF PAISTE) från Norge och hon mår bara bra och njuter av livet i fjällen och hemma i Norge!

Pia( Paiste)

Pia simmar i vattnet! Ser klart och fint ut!!! En riktig Landseer!!!!

Ängla växer på och blir tjockare och tjockare. I morgon skall vi till veterinären med henne och Aimee`för att kolla upp flickorna.
Aimee`har ju en tand som inte är bra och den skall dras bort! Jag hoppas att där inte är något annat som felas med henne. Men de skall ha sina vaccinationer och min veterinär skall lyssna på bebbarna inne i Änglas mage!

Nu i engelska om Ängla:
Ängla is doing fine and her belly is growing for every day!
Tomorrow shall Aimee`and Ängla go to the vet to a check up!
I hope that the vet shall listning to Änglas belly and hear if the puppies is doing fine.
Now it is only 3 we

Kommentarer
Postat av: Bittan

Håller med du! Man pröjsar hit och dit, avgifter hela tiden, och när man äntligen vinner något, då kostar det också! Vart tar alla pengar vägen?

2008-11-23 @ 17:13:47
URL: http://alfahonans.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0