En liten dikt från Malin och Gibson!

Min pojk Gibbe!!

 

Jag har en tonåring hemma...

Gibson heter han.

Tittar man riktigt noga så ser man hormonerna

Sprudlar ut ur öronen på han.

Va? Vadå?

Har jag lärt mig det?

Nej nu vet jag inte vad du pratar om..

Vadå ligg och stanna???

Du e knäpp du.

Älskar att ligga på altanen och spana gör han.

VOVVOVVOV

Mamma jag ser något, kom foooort!

Gossen ger sig inte innan jag har kommit ut och tittat på

Det hemska skrämmande föremålet som

Närmar sig vårat hus.

En kille på en skateboard, Gibbe ingen fara.

Nehe ,okej då,

det såg farligt ut.

Här bor jag och jag är

STÖRST, BÄST OCH VACKRAST!!!

Gibbe spanar vidare.

VOVVOVVOV!!!

Jag TROR att jag hörde något mamma!!!!

Kom fooooort, ut med dig, KOLLA!!!

Vad e det Gibbe?

Jag TROR jag hörde något,

det e säkert...

Kom nu in Gibbe.

Ok.

Kel och gos.

Tiden går.

Dörrklockan ringer,

Grymt säger Gibson.

Stanna där säger mamma.

Ok.

Gibbe hör en främmande röst,

Vem e de??

ÅNEJ!!!,

Emil springer mot dörren, GHHAAA det klarar jag det inte....

Gibbe rusar och blockar Emil vid dörren.

Hit men inte längre innan jag har kollat vad detta är för skum typ!!

Det va lugnt, han va välkommen.

Ok, hej på dej.

Slut..

 

Haha, sitter här med Gibbe sovandes vid mina fötter,

Emil sover och Henrik jobbar.

Härligt.

Tack Malin för denna underbara dikt!!!
Kram Ninna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0