Besök på djursjukhuset!

I dag fick vi åka in med Ängla och valparna till Malmö djursjukhus ,eftersom Ängla inte blivit bättre och valparna blivit lösa i magen av det preparat som veterinären skrev ut i torsdags till Ängla.
Det var inte anpassat för diande tikar och medförde att valparna således blev lösa i sin mage.
Jag frågade min veterinär om det var anpassat till diande tikar och fick svaret att där absolut inte skulle göra så att valparna blev lösa i sin mage.
Det blev det! Så hedan efter kommer han inte att få titta på mina hundar mer...
Klant asel finns det gott om!
Valpar får inte bli lösa i sin mage eftersom de då blir uttorkade på ett kick!

Bebbarna mår bra och har fått en pasta som skall stoppa upp det lösa.
Ängla har genomgått i dag blodprov och ultra ljud. Vi skall besluta på måndag om hur vida hon kommer att bli op el inte!
Det beror på hur de nya medicinerna värkar på henne!
Så håll tummarna att Ängla nu blir frisk och att vi slipper att ta bort hennes livmoder!
Hon har ingen feber och mår efter omständigheterna ganska bra.
Hon har ätit och har mjölk till sina valpar som har gått upp bra varje dag!
Jag är mycket ledsen och deppad för detta!
Hon är helt underbar vår Älskade Ängla!
Kram och tack för alla fina ord!!!!
Kram Ninna
Här är lite nya kort på de små älskade liven:

Corvette och Impala sover gott! Impala and Corvette sleeps god!

Buick with his belly full of milk!

Lincon och Chevy suger boppe!! Lincon and Chevy eats!

Buick, Lincon and Chevy!



Kommentarer
Postat av: Maya & Matilda

Hej, usch då inget kul förstår jag. Hoppas verkligen att Ängla och valparna blir bättre, så söööta de är man blir ju helt sjuk...

2008-12-14 @ 20:32:16
URL: http://www.familjenborven.se
Postat av: lisbeth borglin

Hej Ninna

förstår att du är ledsen och oroligt håller tummarna för Ängla hon är ju en sådan vacker tik synd om op hade stoppat henne i framtiden att få ny kull så småningom.. kul att valparna mår fint håller tummarna att ängla krya på sig kram lisbeth o mina hundar i svedala..

2008-12-15 @ 21:46:58
URL: http://lisbeth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0