Vårstädning och grillad hamburgare!

image70Pontus myser med Challe och Mapex!

Hej! Idag hade vi vår städning och grillade hamburgare och drack saft! Det var ett mysigt slut på en jobbig dag!
Jag vaknade i morse av att jag hade magsjuka och under hela dagen sov jag. Ja, man får ju gå upp och ge hundarna mat och låta dem kissa men resten bara jag sov bort!
Jag hade ingen större lust att laga mat så ungarna frågade om vi inte kunde grilla och det gjorde vi när Mats kom hem från jobbet.
Sedan kände jag mig lite bättre och tulpan lökarna som Mats haft med sig från jobbet åkte i jorden med. Sedan fick rabbaterna ett litet lyft och Mapex badade för första gången i vår damm! 
Haha, far och dotter kom lyckligt lufsande dy blöta! Jaj, vad säga man har ju rasen Landseer!
Konstigt ungar och gubbe sover som små grisar nu! Att vara ute gör dem tydligen trötta!!! FNISS

Annars har jag inte gjort så mycket i kväll utom tryckt framsidan på vår nya maxi singel cd som NINNAS äntligen fått gjort och vi hoppas sälja en och annan!

Vi kommer att finnas den 24 maj på Ribban och presentera vår ras när Södra Skånska kennel Klubben har sin hund dag där!
Kolla gärna in så får vi pratas vid! Jag, Lillen, Mapex och Aimee`står där under lördagen och berättar lite om vår underbara ras!  VÄLKOMNA!

Jag har ju glömt att berätta att vi för 2 veckor sedan hade besök av Ulrika, Jörgen och Landseern Leo.Här är ett kort på denne förnämlige pojke!image67
Lillen var lite sur på att en annan hane kommit in på hans revir men efter ett litet tag kunde de acceptera varandra 1 m i sär.
Ja det är inte Leos fel utan Lillen som bär sig illa åt mot nya kompisar! Han är ju en dominant hane som tror sig äga allt och alla! Aimee`och Leo tyckte väldigt mycket om varandra och om de är ok och veterinären ger Aimee`klartecken så blir det valpar mellan Aimee`och Leo nästa år till sommaren-09. Men det är bara om Aimee`inte under året drabbas av något.
image68 Här har Leo Lillen i blicken.image69Här är en bild för att visa att de faktiskt kunde sitta nästan ihop! HUND PSYKOLOGI!!!!
Nu återstår bara för mig att önska en god natt och massor med kramar från mig och vovvarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0