Valpkurs!

Jag tänkte berätta att nu har vi äntligen kommit igång med Mapex valpkurs och jag hade jätte roligt! Landola som numera heter Vilda var också där med sin husse Eskild och hon var så duktig så! Man blir ju så stolt!!!
Mapex var ganska rädd när vi kom till Hörby brukshunds klubb men det släppte efter en stund, ja å satte de igång och skulle gå på promenad! Mapex har ju aldrig på sig kopplet här hemma så det var nytt och att träffa ndra valpar var nytt men hon klarade det bra och matte ja hon klarade det väll också bra hoppas jag!
Även om man fött upp hundar och haft valpar så glömmer man och det är bra att få nya influenser!
Så denna veckan är det träning med att sitta, ligga, stå och gå lite bra i koppel!
Igår var jag, Mats , Aimee och Mapex inne i Hörby och traskade runt och det gick jätte bra! Mapex coolade ned och tyckte att det var ganska roligt med vatten dammen mitt på Gamla torg och gå på asfalt!
Vi har anmält Lillen och mig på kurs också och jag har en hemlig önskan att få tävla i lydnad! Man skall ju använda sina hundar till mer än bara promenader och Lillen älskar ju att jobba med huvudet och kroppen så vi hoppas att det skall gå bra! Så den 24 april börjar vi kurs med sikte på tävling så småningom!
Det finns lite nytt under Landseer att läsa och jag hoppas att vi även kan komma igång med vårt vatten arbete snart! Måste ju bli fri från gipset innan man kan hoppa i plurret!
Ha det gott nu vänner och massor med kramar från Ninna med vovvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0